وقتی قرآن می‌خواند از طنین صدایش کودک و پیر به ذوق می‌آیند. تفاوتی هم ندارد شنونده‌ قرائت او دانش‌آموزان یک مدرسه در سیدی باشند یا رئیس جمهور و حتی سردارشهید قاسم سلیمانی. سینا فتحی دانش‌آموز و قاری برتر کشوری ساکن در محله سیدی، هنگامی که کلام خدا را با صدای دلنشینش می‌خواند مخاطبانش را تحت تأثیر کلام خدا قرار می‌دهد.

 

مهم‌ترین دستاورد زندگی ‌اش قاری قرآن در حرم مطهر رضوی

افتخارات بسیاری برای معرفی سینا فتحی نوجوان 15ساله محله سیدی وجود دارد اما خودش مهم‌ترین دستاورد زندگی‌اش را قاری قرآن حرم مطهر امام رضا(ع) و خواندن قرآن در حضور شخصیت‌های برجسته‌ای مانند شهید سردار سلیمانی می‌داند. این قاری نوجوان که در محافل قرآنی کشور به عبدالباسط نوجوان ایران شناخته می‌شود اولین‌بار به‌طور جدی کار یادگیری قرائت قرآن را از 7سالگی آغاز کرده است.

سینا درباره شکل‌گیری رفاقتش با کتاب خدا تعریف می‌کند: پدر من قاری قرآن هستند و از کودکی همراه او در محافل قرآنی شرکت می‌کردم تا اینکه با استاد علی غلامی قرائت تحقیق را آموختم و پس از 3سال نزد استاد سید مجتبی سادات فاطمی قرائت را یاد گرفتم. سینا درباره افتخاراتی که تا امروز در محافل قرآنی کسب کرده است.

 می‌گوید: اولین حضورم در مسابقات قرآنی در سال96 بود که با کمک استاد سادات فاطمی در مسابقات تلویزیونی اسرا شرکت کردم و آنجا به مقام اول دست یافتم. سال97 در مسابقات قرائت تحقیق قرآن در ناحیه2، استان و سپس کشور مقام اول را کسب کردم. طبق قوانین این مسابقه گویا تا 2سال نمی‌توانستم دوباره در مسابقات قرائت شرکت کنم به همین دلیل سال بعد فقط در مسابقات اقامه اذان که تا سطح استان برگزار می‌شود حضور پیدا کردم و در ناحیه و استان اول شدم. امسال نیز در مسابقات قرائت قرآن دانش‌آموزان در ناحیه و استان اول شدم و روز 26تیرماه در مسابقات کشوری که عصر روز شنبه به‌طور مجازی برگزار شد شرکت کردم که تا هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

 

افتخارات تکرارنشدنی قاری نوجوان

با وجود کسب عناوین مختلف در مسابقات قرآنی، بزرگ‌ترین افتخار زندگی‌اش را در دیدار با سردار سلیمانی به دست آورده است. او اضافه می‌کند: ارزشمندترین جایگاهی که به دست آوردم سال97 در ایام شهادت حضرت زهرا(س) بود که همراه چند قاری حرم امام رضا(ع) به کرمان رفتیم و در چند مراسم مذهبی حضور داشتیم.

 آخرین برنامه ما در حسینیه حضرت زهرا(س)با حضور شهید سردار سلیمانی برگزار شد. وقتی به محل مراسم رسیدیم شهید سردار سلیمانی را در ورودی حسینیه دیدم که به میهمانان خوش‌آمد می‌گفت. در ابتدای مراسم مجری به عنوان اولین قاری نام من را صدا زد و سوره حمد، چند آیه از سوره بقره و در آخر سوره حج را تلاوت کردم. قرائتم که تمام شد مجری برنامه از من خواست در جای خودم منتظر سردار سلیمانی بمانم.

شهید از انتهای سالن با چشمانی نمناک آمد و من را در آغوش گرفت. سردار سلیمانی آنجا به من گفت «عبدالباسط ایران خیلی قشنگ قرآن می‌خوانی» و سپس انگشتر عقیقی را که در دست داشت به من هدیه داد. پیش از این برنامه نیز من در چند مراسم شاخص دیگر شرکت کردم که مهم‌ترین آن‌ها در اجلاس سراسری نماز بود که در شهر سمنان برگزار شد. قرائت قرآن آغاز این مراسم به من سپرده شد که پس از اتمام آن رئیس جمهور از جای خود بلند شد و با دادن یک هدیه از من تجلیل کرد.

 

تلاوت‌های تصویری

 

🔴 تلاوت 1 🔴

🔸 از سوره حج و حمد (به تقلید از استاد عبدالباسط)

🔸اجرا در مشهد - مسجد امام حسین علیه السلام - سال 1398

🔹مدت : 13.14 دقیقه

🔹حجم : 57.4 دقیقه       دریافت فایل تصویری